Sunday, 3 April 2011

Kita di ziarah malaikat maut setiap 21 minit??

Kita di ziarah malaikat maut setiap 21 minit?? Seramnya…

Bismillahirrahmanirrahimm…

http://pow.reonline.org.uk/images/pic_islam.jpg
Gambar Hiasan

Sebuah hadis Nabi S.A.W yg diriwayatkan oleh Abdullah b Abbas R.A, bahwa Rasullullah S.A.W bersabda yang maksudnya “Bahawa malaikat maut memerhati wajah setiap manusia di muka bumi ini 70 kali dlm sehari. Ketika Izrail datang merenung wajah seseorang, didapati org itu ada yg sedang gelak ketawa. Maka berkata Izrail: “Alangkah hairannya aku melihat org ini, sedangkan aku diutus oleh Allah Taala utk mencabut nyawanya, tetapi dia masih berseronok-seronok dan bergelak ketawa”.

Manusia tidak akan sedar bahawa dirinye sentiase diperhati oleh malaikat maut, kecuali orang-orang soleh yg sentiasa mengingati mati. Golongan ini tidak lalai & sentiasa sedar terhadap kehadiran malaikat maut, kerana mereka sentiase meneliti hadis-hadis Nabi S.A.W yg menjelaskan mengenai perkara-perkara ghaib, terutama mengenai hal ehwal mati dan hubungannya dgn malaikat maut.

1 hari=24 jam= 1440 minit

1440 minit/70=20.571 minit

INI BERMAKNA MALAIKAT MAUT MENZIARAHI KITA SETIAP 21 MINIT!

Kawan-kawanku, kesimpulannya, sentiasalah ingat MATI..ajal boleh datang bila-bila masa….walau di mana pun kita berada, ingatlah MATI…kerana Muslim yg Cemerlang dan Berjaya sentiasa ingatkan MATI…

sentiasalah merenungi hari kematianmu kelak…


p/s:DAN jangan kita lupa CCTV yang diatas(Allah SWT) sentiasa memerhatikan kita.

10 comments:

kambeng.karbonat said...

info menarik. :D

Nur Farhana said...

sekadar berkongsi~ ^^

waN Mohd Salim said...

wahhhhhh best nyer entry .. blog pon sonok nk bace .. tapi widget kat sidebar tu buat berat la .. lambat skit nak load .. its ok La .. wassalam penulis senja

hafyzee said...

hmmm..nice blog..ni ce advise,,,btwen..klu letakkan sedikit alat music lagi nice..:)

Nur Farhana said...

Wan Mohd Salim:perkongsian dr fb sepupu,widget?kalau boleh tahu yg mana satu?gambar?

hafyzee:syukran,alat music?playlist ya?ada dibawah sekali,mungkn lmbt nak load juga.

Nur Farhana said...

hafyzee:maaf,ana dah ubah playlist di sidebar.cuba tengok~ ^^
boleh pilih lagu di situ.Klik3

s a r said...

Assalamualaikum. Salam ziarah terima kasih kerana jadi follower di blog saya yang tak seberapa tu :)

nice blog and nice post :) Alhamdulillah.

Nur Farhana said...

Wa'alaikumussalam.
A'fwan~ana suka blog ukhti,ug juga punya unsur dakwah. ^^
teruskan menulis dan menulis ya!

Sekadar perkongsian kecil

TheWakeUpper said...

buang lah pic tuu..
x elok..

banyak khilaf pic tu
yang agak menyalahi syara'..

buang nahh demi kepentingan ramai umat lagi..

Nur Farhana said...

boleh ana tahu pic yg mana satu sehingga akhi mengatakan ia nya adalah khilaf?

sila nyatakan ya..
Syukran,Jazakallah atas teguran akh