Friday 8 April 2011

Filem HARRY POTTER dan Pengaruh PETIR???


Bismillahirrahmanirrahim.

Assalamualaikum wbt.

Filem Harry Potter dan pengaruh petir.

Pengaruh petir Dewa Thor ini paling ketara boleh dilihat pada watak utama Harry Potter yang sangat popular di TV sekarang.Kebanyakan penonton tidak perasan akan simbol ini pada dahi Harry Potter .
Tanda petir pada dahi Harry Potter hanya kelihatan jelas pada komik atau kartun animasinya yang dilakonkan oleh Daniel Radcliffe.

Tetapi ramai yang tidak mengetahui bahawa pelakon remaja popular sebenarnya berbangsa Yahudi sebelah ibunya iaitu Marcia Jeannine Gresham.Radcliffe juga mengaku dirinya berfahaman ateis iaitu tidak mempunyai agama walaupun ibu bapanya beragama kristian Protestan.Di dalam akhbar The Guardian bertarikh 4 Julai 2009,Radcliffe menegaskan ,"i'm very proud of being Jewish."(Saya berbangga menjadi Yahudi).

Berbalik kepada simbol petir,adalah mustahil untuk meyakinkan penonton khususnya golongan ibu bapa yang membiarkan anak-anak mereka menonton filem ini.Namun hakikatnya,berapa ramai ibu bapa yang perasan dan ambil peduli akan simbol petir yang ada pada dahi Harry Potter,apatah lagi untuk menyelidik maksud disebalik simbol tersebut.Simbol petir jelas digunakan pada gambar kartun animasi Harry Potter yg dijadikan muka depan majalah TIME keluaran 20 September 1999.

Filem Harry Potter merupakan salah satu cara utk mendidik anak2 mencintai dunia kesihiran dan ilmu hitam.

Paderi Gabriel Amoth telah melarang para ibu bapa beragama Kristian dari membeli buku-buku cerita Harry Potter kepada anak2 mereka.anda bagaimana???
Menurutnya,cerita yg terkandung di dalam buku tersebut sarat dengan unsur2 kesyaitanan.(menjurus kepada pemujaan amalan syaitan)

Filem Harry Potter cuba mempromosikan dua perkara kepada kanak2 iaitu simbol petir Dewa Thor dan juga pendidikan kesihiran.Simbol Dewa Thor(petir) menjadi unsur pemujaan masyarakat Nordic.



http://1.bp.blogspot.com/_RUahpGXWWEY/TOrhNO_UbkI/AAAAAAAAVYY/BheGFPtHF6s/s1600/HogwartsBadge.jpg


Logo sekolah sihir yang dihadiri Harry juga mempunyai gambar SINGA JUDAH.

Penggunaan gambar SINGA JUDAH pada logo sekolah HOGWARTS ini jelas membuktikan pembikinan filem Harry Potter cuba menerapkan unsur2 keyahudian terhadap kanak2 disamping memperkenalkan pula ilmu kesihiran yg bertentangan dgn AGAMA.

p/s:Perkongsian ilmu dari sumber buku Rahsia Simbol Yahudi.
salah tak ana ambil dari buku ini ya???tapi ana ubah siki2 la~ =.=

3 comments:

Unknown said...

Oh... informasi yang sangat baik :) Tahniah dan teruskan berkongsi. Saya baru tahu aja... (tapi mmg tak layan pun harry potter ni)

Ukhti Hana said...
This comment has been removed by the author.
Ukhti Hana said...

Moga bermanfaat,InsyaAllah..

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers