Sunday, 20 March 2011

RAHSIA MEKAH & NOMBOR 1.618 -- Keajaiban Allah



Bismillahirrahmanirrahim.

Semua ilmu didunia ini adalah ilmu Allah yang diberikan khas pada manusia melalui intipatinya Al-Quran.Hati-hati, mungkin kitalah yang diperalatkan oleh syaitan untuk menghalang penyebaran dan kefahaman ilmu.ingat, syaitan sangat bercita-cita menjahilkan semua manusia agar mudah disesatkan olehnya.

Antara kandungan Video:

1) Nisbah 1.618 ni memang dah diakui nisbah yang ajaib dalam rekabentuk sebab rekabentuk gunakan nisbah ni akan jadi cantik di mata manusia. itulah sebab nisbah 1.618 ini dipanggil Nisbah Emas atau Purata Emas.

2)Yang lagi ajaib rupa2nya bila diukur, kota mekah bukan sahaja terletak dengan cantiknya pada nisbah 1.618 di bumi, malah juga berada dalam nisbah ini di Arab Saudi. Kaabah juga ajaib sebab terletak dengan nisbah ini dalam Kota Mekah.

3)Tambah2 ajaib lagi bila ayat 96 surah al imran, ada terselit perkataan mekah kat tgh2 ayat tu. Ayat ni relevan sebab menyebut ttg mekah sbg petunjuk keimanan manusia. Bila di kira huruf sebelum dan selepas perkataan mekah, ternyatalah perkataan mekah dalam ayat tu pun terletak dlm nisbah emas 1.618....

kebetulan? tak mgkn...ini adalah perancangan tuhan yg cukup teliti.

Rahsia Keajaiban Mekah dgn Nombor 1618 Keajaiban Islam

4 comments:

NadiatuLAkmaLBadruLHairi said...

nice info =)

mujahidah nur farhana said...

ya..ana jumpa di youtube sape ntah.best kan info mcm ni.=D

nusrah said...

assalamualaikum
have been here and follow ur blog
nice tryin to make blogging as a medium in dakwah.
keep it ur work
feel free to visit me.ukhwah fillah :)

Nur Farhana said...

nusrah:Wa'alaikumussalam wbt.
owh..syukran ya ukhti
Salam Ukhwah fillah kembali ^^