Monday 7 March 2011

Munajat Cinta



السلام عليكم

Hayatilah munajat cinta ini.......dan pohonlah pada Allah
swt........semoga
kita tergolong dalam golongan yg benar-benar
beriman.....INSYAALLAH.........

Ya Allah,jika aku jatuh cinta,cintakanlah aku pada seseoarng yang
melabuhkan cintanya padaMU agar bertambah kekuatan ku untuk
mencintaiMu...

Ya Muhaimin,jika aku jatuh cinta,jagalah cintaku padanya agar tidak
melebihi cintaku pada MU......

Ya Allah, jika aku jatuh hati,izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
yg
hatinya tertaut padaMU ,agar tidak terjatuh aku dalam jurang
cintaMU.......

Ya Rabbana jika aku jatuh hati ,jagalah hatiku padanya agar tidak
berpaling
pada hati MU....

Ya Rabbul Izzati,jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yg
merindui
syahid di jalan MU.......

Ya Allah jika aku rindu,jagalah rinduku padanya agar tidak lalai aku
merindukan syurga MU.....

Ya Allah jika aku menikmati cinta kekasih MU, janganlah kenikmatan itu
melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam
terakhirMu......

Ya Allah jika kau jatuh hati pada kekasih MU,jangan biarkan aku
tertatih
dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada MU......

Ya Allah jika Kau halalkan aku merindui kekasih MU,jangan biarkan aku
melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu
abadi
hanya kepada Mu.........

Ya Allah engkau mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun dalam
cinta
pada Mu,telah berjumpa pada taat MU.telah bersatu dalam dakwah pada
MU,telah berpadu dalam membela syariat Mu.kukuhkanlah ya Allah
ikatannya.
kekalkanlah cintanya. tunjukkanlah jalan-jalanya .penuhilah hati-hati
ini
dengan nur MU yang tiada pernah pudar . lapangkanlah dada-dada kami
dengan
limpahan keimanan kepada MU dan keindahan bertawakkal di jalan
MU............

P/S :mudahan-mudahan kite dapat sampaikannya kepada muslimin/muslimah
yg
lain..... renung dan tenungkanlah adakah kite boleh tergolong dalam
golongan muslimin dan muslimah yg mengharapkan cinta seseorang adalah
kerana Allah dan
kekasihnya Nabi Muhammad saw..........CINTAKU PADAMU SETELAH CINTAKU
PADA
ALLAH DAN RASULNYA...............wallahua'alam...........


Nur Farhana

No comments:

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers