Wednesday 11 July 2012

Suka buku tahap petala kelapan~

Bismillahhirrahmanirrahim.
Assalamualaikum wbt. ^_^




Tengok tajuk,tak leh blah.aduh!ce sopan sikit ayat tu cik kak oii~tajuk tu ala2 terkena tempias karya Hlovate.Berbalik pada tajuk yang mungkin membuatkan sesetengah pembaca rasa cuak dan senak perut.ye ke?Astaghfirullahhalazim..maaf jika ayat ini membuatkan anda rasa tak selesa.Admin tengah pening2 sikit buat masa ni.putus fius apa~  =.="


aku suka buku.suka kedai buku.suka perpustakaan.suka pesta buku...
taaappiiiii.....kenapa dalam lingkungan waktu menganggur ni rasa liat ja nak habiskan sebuah buku pun seolah-olah kena bermujahadah habis-habisan.ye la...kalau tak syahid depan buku tu ja.alih2 buku tu yang baca kita bukan kita baca buku.ye tak?


Tempat yang banyak buku ni membuatkan aku rasa lain macam.ye lain macam.lain yang macam mana agaknya?entah la macam mana nak dihuraikan dengan kata2.Tapi cukuplah aku cakap yang kalau bila tak de mood nak studi,tempat-tempat macam tu la yang buat diri ni rasa seperti dimotivasikan dengan keadaan buku-buku yang tersusun rapi di sekeliling.pernah rasa macam tu?



Boleh  ke pergi kedai buku,then keluar dengan tangan kosong.isshhh..rasa janggal/pelik.kecuali la kot terlupa bawa duit tak pun buku yang diangankan tak ada kat situ.Rambang mata bila pergi kedai buku.Lagi heaven bila di kedai buku tu tak ramai orang sebab boleh la pusing 2,3 round sambil boleh bedah buku satu persatu.memang puas la tak da gangguan sekeliling,tak de la malu nak tengok2 semua buku kat sana.
Dan disinilah nafsu mula menjerit dan menggila agar dapat menjerat kita dalam perangkapnya.huhu.. =D
Cuma akal dan hati yang bicara memainkan peranan dengan giatnya agar tidak tertipu dek nafsu nak beli buku bebanyakkk..Buku yang tersusun di rumah tu pun tak terbaca lagi.


aduh!kenapa la pantang sungguh pergi kedai buku rasa nak angkut 3kg.parah2... ='(
aku tak layan buku cintan cintun melayu yang kebanyakkannya entah apa-apa.banyak yang lagha daripada dapat kutip ibrah daripadanya.


Baru-baru ni ada pergi kedai buku POPULAR(nama kedai buku) dengan mak dan abah.berangan nak drive sendiri,tapi tak pun.heh..angan je lebih!  ;)
Antara buku-buku yang selamat dimiliki buat tambah koleksi lagi :

1) 5 Tahun,5 Bulan-Hlovate

2) Anda bertanya Ustaz Azhar Idrus(UAI) menjawab berkenaan permasalahan semasa.

3) Komik sains ikhtiar hidup Dunia Virus(tersesat sekali)-Han Hyun Dong.layan komik korea yang dah di terjemah.kenapa la komik ni pula yang tercapai dek tangan.aneh.mungkin sebab mood jadi budak menggangur tak bertauliah.

Tiba2 teringat UPU,tak lama lagi menjelma resultnya.Ya Allah...permudahkanlah urusanku,ku ingin bermujahadah dan menuntut ilmu di Universiti.



Surah Al-'Alaq ayat 1 - 5. [96:1-5]




# Buku/kitab yang paling hebat di dunia ialah love letter from Allah{Al-Quran}.

# Kawan pernah bagi tahu kalau pergi mana2 bawa buku.biar la pandangan orang(bukan niat kita nak riak)sebab bila bosan kan ada buku di tangan yang boleh baca.lepas ni bawa buku bersama-sama *serius*
biar akrab dengan buku,ilmu pun bertambah.boleh amalkan,anda pasti suka.heh... =.=" InsyaAllah..
amaran : jgn buang tabiat bawa buku masuk tandas,buku kan ada ilmu,ilmu tu kan cahaya.agak2 la kalau ye pun~

the beauty one,bring kalamullah together.

No comments:

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers