Friday 20 July 2012

like a dream come true

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum wbt. ^_^







"Bahagia..."


"Ya,itu yang terdetik di hati bila mana terlihat wanita berpurdah/berniqab."


"sejuk dan damai terasa di hati"


Tapi mata ini tak mampu untuk bertentangan mata dengan si pemakai niqab itu

apatah lagi

ingin senyum dan memberi salam kepadanya.

terasa debu-debu dosa pada diri ini menjadi batas untuk melihat mereka

bertentangan mata.


saya tertanya-tanya bagaimana sesetengah kaum adam dengan sewenangnya melihat mereka?
I wonder why???


pernah sekali saya bertembung dengan wanita berpurdah di pasar raya di kampungku

dia muda lagi,dia bersama dengan umminya.


bila bertembung,saya sangat ingin senyum kepadanya
 "niqabi maksudku.."

lantas,saya senyum.

tidak ku sangka dia membalas senyuman meskipun terlindung di bawah kain kecil itu

saya tahu itu daripada senyuman matanya yang sepet

apabila dia membalas senyumanku.

^_^
 niqabi yang comel!~


 Do you not find them very beautiful???
I do...

precious!


I feel like as if I wanted to be like these beautiful women.
my dream.

 [sesetengah manusia menyangka mereka memakai niqab kerana terpaksa ataupun sekadar nak show off yang mereka ni seorang "alim".]

tapi saya tak rasa statement di atas ni benar.

 sebaliknya,mereka berniqab kerana nak rasa lebih dekat dengan Allah.


" to be closer to Allah SWT "


bukannya maksudku kalau tak pakai purdah tak boleh dekat dengan Allah

tapi

dengan berniqab ni kita akan lebih berjaga-jaga

"jaga daripada melakukan dosa"

dengan cara mereka tersendiri,niqab.

itu sangat jelas!

Maafkan saya jika salah,saya bukan siapa2
cuma miliki iman senipis kulit bawang

dan impikan untuk menjadi

seorang muslimah yang lebihhh BAIK!


" They want to remind themselves that they are not only women, but they are also muslims."



saya tak tahu..

kenapa saya rasa sangat malu bila berada di kalangan mereka.

niqabi sangat cantik dan berharga!


sometimes wonder what if I were like them? What would happen when I wear a purdah? More importantly, WHY and WHEN am I going to wear?


what my mak and abah going to say?



saya tak tahu.



Allah lebih mengetahui segalanya tentang saya.

Moga dipermudahkan-Nya

seandainya suatu saat nanti

saya-juga-begitu

Insya-Allah...



"musim luruh merindui musim bunga ditaman larangan"

hiperbola tahap putus fius,haha.. =D



 " I am willing to accept it, as long as I can be near to His Almighty. "



so..can i wear it?

hehe..~



pernah saya tanya mak saya.makcakaptakpayahlapakainiqab,tenguktuorangyangdalambidangagamapuntakpakainiqab.

perasaansangatsedih.tapisayatahusayatakselayakitulagi.sayakenagalibanyak2ilmuagama.


tapi niat kena lah betul.







kerana ALLAH.






buat masa terdekat ni mungkin tidak lagi.


who knows?

mungkin tahun depan?

kenapa IPTA tak bagi pakai purdah??


jika ia benar berlaku dengan izin ALLAH,

sekelip mata saya



Bertukar!



ninja muslimah.

heh...maaf,gurau je.



 " niqab is like a dream come true for me "

precious!





4 comments:

stdec said...

sis, insyaAllah suatu ari nanti :)
semoga Allah permudah keinginan kita, ameen.
ayuh maju!! ^^

Ukhti Hana said...

^_^ Insya-Allah kak..
ameen.


fighting!!!!! ^^

InaAchik said...

salam...
u make me cry...
saya merasa apa kamu rasa...

terima kasih untuk entry ini...

Ukhti Hana said...

Wassalam..
jazakillah khair ukhti kerna memahami..

Doakan saya ya.. =)

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers