Wednesday 26 September 2012

dan terus berlari ...

Bismillahirrahmanirrahim,
Assalamualaikum ! ^_^






perjalananku sebagai seorang pelajar freshie disebuah universiti tempatan membuatkan diriku mempelajari banyak perkara baharu.

yeeaah!jom explore~ ;)

dan terus berlari . . .

bila aku dapat terbang tinggi ???

maksudku terbang tinggi dengan menaiki pesawat pertama a.k.a besi terbang
untuk melanjutkan pelajaran seterusnya di luar negara.

=)

impian besar! mimpikah kamu?(bertanya pada diri.. )

mengapa tidak ?!!(jawapanku)

heh...

tika ini,berada di hadapan meja jepunku yang dibawa dari rumah ke 'rumah'kolej kediaman ini..
memandang suasana sekeliling...
kiri..

kanan...meja.

wah~MashaAllah ! buku programming,notes computer programming,Lab..

aku belajar engineering sekarang?

apakah?

yup!Alhamdulillah..syukur pada-Mu Ya Rabb atas segala apa yang telah diaturkan oleh-Mu buatku

Alhamdulillah..Alhamdulillah..Alhamdulillah..

meskipun sebenar-benarnya aku sangat-sangat mencintai subjek biologi,tapi terpaksaku lepaskan jua ia..
tak mengapa..yang patah tumbuh,yang hilang berganti?

ia kah berganti?samakah ia?

fizik!aku cinta kamu..haha..e......geli la pulak aih~   ^_--

tak pa..InsyaAllah,all will be allright,cosz Allah by my side.

jujur...dulu aku waktu zaman hingusan,sangat teringin nak belajar sampai menara gading,pakai jubah di konvokesyen,tengok mak abah senyum gembira..dan waktu tu terfikir gajah sebab panggil U sebagai menara gading,haha..kenapa menara gading?tahu?saya pun tak tahu sampai sekarang.

sedih pula... =')

dan....sekarang terbukti!aku sudah di menara gading.tiada apa yang aku nak banggakan,aku cuma biasa-biasa sahaja,banyak dosa pulak tu.

cuma aku sangat bersyukur sebab diberikan kesempatan oleh Ilahi dengan nyawa yang hanya pinjaman,berpijak di bumi nun hujung negara untuk meneguk ilmu di sini,Perlis! =)

ayuh maju!tak kira la bumi mana pun kita berpijak untuk menuntut ilmu Allah,jom sama-sama berjuang! InsyaAllah..

aku sangat-sangat gembira dengan kejayaan seorang akak sensei sekolah rendah dan menengah kesayanganku sebab sekarang dia dah berpijak di bumi Cardiff.Mabruk kak Amirah!

nak ikut jejak langkah akak,nak belajar di oversea~InsyaAllah..buat MASTER di luar negara.

itu..impianku.tolong doakannya sahabat! =')

mengapa?mengapa nak sangat sambung belajar di luar negara?

sebab salji?

dah 'banyak' blog pelajar malaysia di luar negara yang aku dah explore,kata mereka buat pa la seronok ngan salju tu,sejuk sangat katanya..

ya,memanglah!namanya pun salji=sejuk.
tak kisah la sejuk manapun,semangat nak ke sana tu tetap ditanam kemas-kemas di hati.

sebenarnya...aku juga nak tengok suasana islam di luar negara.apa yang aku tahu,islam hidup di kawasan yang ramai non-muslim kerana hitam putih itu lebih jelas..

nak lihat lukisan Ilahi dipelosok alam yang lain,yakni yang tak pernah aku lihat dari kaca mata sebenar!

mengecap manisnya iman di sana!ya,aku tahu..memang iman kena kuat sangat untuk berada di negara yang ratanya non-muslim adalah majoritinya..


Moga Allah mendengar harapan kecilku ini agar ianya dapat dilalui dengan rasa dan perasaan yang besar,MashaAllah!~

moga di sini merupakan langkah pertama,larian kecilku..

dan

seterusnya,InsyaAllah

bakal terbang tinggi demi ilmu-MU Ya Rabb.
Izinkanku..Ya Rabb.Ameen....

jika ajal lebih utama menemuiku sebelum aku mengecapi impian itu,tak mengapa..aku tidak berkecil hati..walau sekelumit pun.tapi,ku mohon pada-Mu Sang Penciptaku,ambillah nyawa yang ku pinjam selama aku berpijak di dunia ini ketika aku berada dalam keadaan seorang hamba-Mu yang beriman,yang sentiasa mengingati-Mu,yang zikir sentiasa basah di hati,akal yang tidak lalai mengingatimu Ya Rabb,dengan kalimah terakhir dibibirku adalah sebuah kalimah yang mulia..

"Allah...Allah...Allah...."

Allah!
aku masih mencuba setiap saat untuk mengingati-Mu dalam kesedaranku di dunia ini,dalam nafas yang ku hembus saban hari,dalam langkah menuju pada-Mu suatu hari,dalam nadi yang berdenyut sekian kali.

dan terus berlari...

menunggu masa untuk terbang tinggi!



# buat saudara seaqidahku di negara bergolak di sana,aku sangat mengagumi perjuangan-Mu,kerna jika aku berada ditempatmu belum tentu aku mampu berdiri bahkan belum tentu aku dapat melangkah.dan...andai kesiksaan keatas negaramu itu beralih hanya sehari di nagaraku nescaya,hancurlah ia sehancurnya,kami mungkin tidak sekuatmu Mujahid!








No comments:

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers