Wednesday 17 August 2011

Renungan Ramadhan {Bahagian 1}

Salam. InsyaALLAH beberapa hari lagi kita akan menjalani ibadah puasa di bulan Ramadhan. Semoga Ramadhan pada kali ini akan memberi seribu makna kepada kita. Jadi jangan lupa manfaatkan kelebihan-kelebihan yang ada pada bulan Ramadhan.

Selalu kita akan ditanya, apakah persediaan kita untuk bulan Ramadhan yang akan datang? Jawapannaya sudah tentu “Ulangkaji”. Baca balik rukun-rukun puasa atau perkara-perkara asas tentang puasa. Kemudian, kita juga boleh membaca artikel atau hadis berkaitan kelebihan-kelebihan yang ada pada bulan Ramadhan. Oleh sebab itu, kali ini saya ini berkongsi karya comel daripada Brotherhood Arts. Kali ini saya akan kongsi 10 sahaja, InsyaALLAH lepas ni saya kongsi 20 lagi karya menarik semperna kita menghayati bulan Ramadhan pada kali ini. InsyaALLAH.

Ramadhan 1

Ramadhan 2

Ramadhan 3

Ramadhan 4

Ramadhan 5

Ramadhan 6

Ramadhan 7

Ramadhan 8

Ramadhan 9


Ramadhan 10

Comelkan? Bukan setakat comel, tapi mesej yang disampaikan juga amat mudah dan menarik. Pelukis juga menyatakan:

All hadiths attached are VALID and SAHIH. Insyallah.

Jangan lupa layari fanpage Brotherhood Arts kerana mereka juga menjual beberapa produk Muslim yang menarik! Jangan lupa juga untuk berkongsi entry ni kepada rakan-rakan anda. Semoga ramai yang mendapat manfaat. InsyaALLAH.

No comments:

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers